شنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۸۵

نظرخواهی‌های اینترنتی و ما ایرانیان وطن‌پرست!

حتما شما هم این اواخر از طرف دوستان‌تون بعضا لینک‌هایی دریافت کردید که فلان سایت در مورد فلان موضوع که یک ربطی هم به ایران داره نظر‌خواهی کرده، شما هم برید و به نفع ایران رای بدید.
مثلا همین اواخر در مورد بهترین بازیکن جام‌جهانی نظرخواهی شده بود و دوستان لینک‌هایی هم برای من فرستادند که برم به علی کریمی رای بدم.
مشکل من اینه که نمی‌فهمم ما چرا این موضوع رو یک جورایی وطن‌پرستی می‌دونیم! گیرم که علی کریمی رو ما به عنوان بهترین بازیکن جام‌جهانی انتخاب کردیم، نتیجه‌اش چیه؟ احتمالا تنها نتایجی که می‌شه گرفت اینه که یا ایرانی‌ها اصلا نمی‌فهمن فوتبال یعنی چی یا این که ایرانی‌ها خیلی خود بزرگ‌بین هستند. و احتمالا هر کسی حتی خود ما وقتی نتایج نظرخواهی رو ببینیم می‌دونیم که چنین نتیجه‌ای هیچ ربطی به واقعیت نداره! راستش من هر چی فکر می‌کنم هیچ فایده‌ای در این کار نمی‌بینم.
چرا قبل از این که یک کاری انجام بدیم به نتایجش فکر نمی‌کنیم و اصولا علاقه‌مند به حرکت‌های موج‌گونه هستیم که همه با هم راه بیفتیم و یک کاری ولو غلط رو انجام بدیم؟

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
بالاخره وقت کردم که مطالبت را بخونم ممنونم ز اطلاعاتی که در مورد امریکا دادی.
در مورد فرهنگ و سطح پایین دانش در ایران هم موافقم در واقع از زمانی که وبلاگم شروع بکار کرده واقعا شک شدم فکر نمی کردم سطح فکر جامعه در این حد باشه
وبلاگ خوبی داری
پیروز باشی
www.alcoran.blogsky.com

ناشناس گفت...

والا همینجوریه که می گی
فقط باید جو بگیردشون و بعدش گله ای یک کار رو انجام می دن اما قبلش هر چی با منطق بگی کسی گوش نمی ده تا اینکه ببینه بقیه هم انجام میدن اونوقت اون هم میره قاطی گله