پنجشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۸۶

خالی‌بند

بچه که بودیم هر وقت یکی از بروبچه‌ها خالی می‌بست، واسه این که حالش رو بگیریم می‌گفتیم خالی‌بندی مالیات نداره. بزرگ‌تر که شدیم، به تدریج معنی حرف‌مون رو بیشتر لمس کردیم. باز یک کم بزرگ‌تر که شدیم دیدیم نه تنها مالیات نداره، بلکه از منابع مهم کسب روزی حلال (!!!) هم هست، ولی باید خیلی شیک و تر تمیز خالی بست و از دادن مدرک به دست طرف مقابل خودداری کرد.
به هر حال ما این درس‌ها رو از اجتماع خوب یاد گرفته بودیم تا این که یک شخص شهیری آمد و رئیس جمهور کشور محبوبمان شد. این شخص شهیر جهان را متحول کرد و به ما نشان داد که آن چه یاد گرفته بودیم غلط بوده است. ایشان به ما ثابت کرد که دادن مدرک به طرف مقابل و خالی‌بندی در روز روشن و حتی مقابل دوربین تلویزیون هیچ اشکالی ندارد و تازه باعث پیشرفت‌های چشم‌گیر اجتماعی از جمله دسترسی به مقام ریاست جمهوری هم می‌شود.

این شخص که مقابل دوربین تلویزیون قول داده بود نفت را سرسفره مردم بیاورد، نه تنها نفت را نیاورد بلکه نان را هم برد و بنزین را از حلقوم اتومبیل‌ها بیرون کشید تا درس ادبی باشد برای کسانی که خالی‌بندان شیکی بودند.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

من نمي دونم شما چه دشمني با خادمان كشور داريد! آقا مگه چه كار كرده اند؟ غير از اينه كه كارهاي درست انجام داده اند؟ حسوديت ميشه؟
غير از اينه كه الان بيت المال حروم نميشه؟ اينهمه نيكي رو اينجوري پاسخ ميدي؟؟؟

ناشناس گفت...

hamin mardom ro khahi did ke dobareh nemidunan 2 saale bad be ki ray bedan

ناشناس گفت...

salam, updatam!

ناشناس گفت...

دست خوش. باحال بود. لینک کردم نو وبگردی