دوشنبه، دی ۱۱، ۱۳۸۵

نه خیلی آزاد

یکی از دوستانم اخیرا برای مدت کوتاهی به آمریکا آمده. دیشب که بحث بر سر بعضی از قوانین آمریکا بود، خیلی تعجب کرده بود از شنیدن برخی از این قوانین و می‌گفت چرا ما که این ور هستیم کمی راجع به این چیزها نمی‌نویسیم. می‌گفت این همه تحلیل‌های عجیب و غریب سیاسی در وبلاگ‌های فارسی می‌شه ولی چرا کسی سعی نمی‌کنه دید مردم رو نسبت به واقعیات زندگی در جوامع غربی درست کنه. اعتقاد داشت که شیفتگی خیلی از جوانان به فرهنگ و زندگی در غرب به این دلیله که اونا فکر می‌کنند تو این جوامع همه چیز آزاده و هر کسی هر جور که دوست داره می‌تونه زندگی کنه.
در همین راستا من هم اطاعت کردم و قرار شد که کمی در مورد اون قوانینی که دیشب داشتیم راجع بهش صحبت می‌کردیم بنویسم.

۱- در اغلب ایالات آمریکا کاسینو ممنوعه. و تا اونجا که من تونستم پیدا کنم یازده ایالت برخی از انواع کاسینو رو مجاز می‌دونن.

۲- فاحشه‌گری در سراسر آمریکا به غیر از برخی از مناطق ایالت نوادا ممنوعه.

۳- مشروب خوردن در اماکن عمومی (غیر از رستوران‌ها و بارها) ممنوعه. مثلا شما نمی‌تونید برید کنار دریا و مشروب بخوردید. همین طور به افراد زیر ۱۸ سال مشروبات الکلی و سیگار فروخته نمی‌شه. برخی از انواع مشروبات الکلی هم کلا در بعضی از ایالت‌ها ممنوعه.

۴- در مهمانی‌ها صاحب مهمانی باید حداقل یک ساعت قبل از تمام شدن مهمانی سرو الکل رو تمام بکنه و اگه فکر می‌کنه کسی مسته نباید اجازه بده رانندگی کنه. اگر کسی از مهمانانش رو پلیس به خاطر رانندگی در حالت مستی دستگیر کنه غیر از راننده، صاحب مهمانی هم مجرمه.

یک تجربه شخصی هم بگم و اون این که تقریبا تو هر مهمونی‌ای که تعداد مهمون‌ها زیاد بوده رفتم، پلیس اومده و گفته که زیادی سر و صدا می‌کنیم و همسایه‌ها ناراحت شدن. جالب این جاست که سر و صدایی که در این مهمونی‌ها بوده به مراتب کمتر از اون چیزیه که ما معمولا تو ایران راه می‌اندازیم!

۵ نظر:

ناشناس گفت...

اون چیزایی که نمیدونیم و فکر میکنیم داریم خفه میشیم. اون چیزایی که نمیدونیم و بهمون میگن اون ور آب مساوی ست با بی بند و باری!

ناشناس گفت...

یه کم تقصیر میدیاست. فیلم های آمریکایی را مثلا در نظر بگیر. جامعه آمریکا را چجوری نمایش میدن. خیلی متفاوت با واقعیت.

ناشناس گفت...

تفاوت بیشتر از ان چیزیست که با دانستن اینکه رانندگی در حال مستی و روسپیگری و قمار ممنوع است کسی منصرف شود یا از شیفتگی اش کم شود...رستورانها وبارهایی در کنار دریا هست تا عطش دوستدارن نوشیدن بر لب آب را فرو نشاند...پایتخت قمار دنیا در این کشور است...اگر مایل به رقصیدن بادوستان تادیر وقت باصدای سرسام آور هستید صدها کلوب با زیباترین طراحی ها و با کیفیت ترین مشروبات در هر شهری موجود است...برای شما با هر گرایشی اینجا راه قانونی ان فراهم است...این بحثها به اصطلاح بحثهای بعد از نئشگی ما اینور آبی هاست ..دوستان داخل ایران جدی نگیرید

شکاک گفت...

بیندیش جان
کاملا درسته ولی همه ما باید یاد بگیریم که میدیا منبع مطمئنی نیست و نباید بر اساس آموخته‌ها از میدیا برای آینده‌امون تصمیم بگیریم.


سینا جان
کاملا درست می‌گی فقط یک چیزی رو فراموش کردی و اونم خرج و مخارج بالای اماکن تفریحی در آمریکاست. متاسفانه بسیاری از کسانی که فقط عشق آمریکا اومدن دارند هیچ تخمین درستی از این مخارج ندارند و نه تنها از پس هزینه‌های این جور اماکنی که شما گفتی برنمی‌آن بلکه حتی یک زندگی راحت تو آمریکا رو هم نمی‌تونند برای خودشون فراهم کنند. امیدوارم ما که این ور هستیم بتونیم دید درستی به اون وری‌ها بدیم و هم خوبی‌ها و هم بدی‌های اینجا رو درست منعکس کنیم تا دوستانمون در ایران با دید درستی بتونن تصمیم بگیرند.

ناشناس گفت...

البته اگه دوستان آزادی بیشتری می خواهند اصلا نباید بیایند آمریکا باید بروند اروپا
اگه از این جور آزادیها می خواهند اروپا حی و حاضر منتظر آنهاست