سه‌شنبه، مهر ۰۳، ۱۳۸۶

برایت دست می‌زدم

آن‌هایی که وب‌لاگ مرا می‌خوانند می‌دانند که بارها و بارها کارهایت را زیر سوال برده‌ام و حرف‌های تعجب‌آورت را مسخره کرده‌ام. اما دیروز تو متفاوت بودی. حرف‌هایی که در دانشگاه کلمبیا زدی و همچنین مصاحبه‌ای که با خبرنگاران داشتی قابل مقایسه با گذشته نبود. یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین جواب‌هایت را به سوال خبرنگاری دادی که از تو پرسید به نظرت اشغال سفارت آمریکا کار اشتباهی بوده یا نه. در دانشگاه کلمبیا هم، بسیار خوب توهین‌های نابخردانه رئیس دانشگاه را تحمل کردی و بسیار به جا و به اندازه به آنها اعتراض کردی. به غیر از حرف‌هایی که در مورد آزادی زنان و همجنس‌گراها زدی،‌ بیشتر حرف‌هایت منطقی و قابل تحسین بود و اگر در بین جمعیت بودم برایت دست می‌زدم.

دو سال ریاست جمهوری بالاخره از تو یک سخنرانِ سیاستمدار ساخت، اما افسوس که هنوز تا تبدیل شدن به یک رئیس جمهور خوب برای کشورت بسیار فاصله داری.

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

شكاك جان تو ديگه چرا
الان اوضاع خرابه براي همين جوابها هم تغيير كرده و قصد اين رو دارند كه نشون بدن ايشون فهميه
اما گذشته انسان رو كه نميشه بيخيال شد مخصوصا گذشته سياسي كه اون هم براي يه مردي اتفاق افتاده كه 20 سالش نيست و در راس مملكت هم هست و هزار تا مشاور هم داره
من اگه اونجا بودم دست نمي زدم چون مي دونستم دروغ ميگه شما اگه يكي دروغ بگه براش دست ميزني؟؟ وقتي صحبتي رو بكنه كه زيباست اما خودش قبول نداره براش دست ميزني؟
ايشون الان اونجا حرفهاي خوب زده فرضا اما اينجا يك دونه رسانه هم صحبتها رو كامل پخش نكرده

ناشناس گفت...

فقط جاهايي كه مطلوب هستش و بدرد خر كردن ملت مي خوره رو دارن انتخاب مي كنند كه براي ما پخش كنند
بنظر من اين دست زدن نداره
وقتي همين لحظه صحبتها رو به نفع خودشون سانسور مي كنند و بعد با زيبايي صحبت از آزادي بيان مي كنند دست زدن نداره

شکاک گفت...

پرهام جان
من صحبت‌هاش رو مستقیم از سی.ان.ان. دیدم و همه قسمت‌های حرف‌هاش رو شنیدم. مساله بعدی هم این که در بسیاری از موارد دروغ نمی‌گفت و داشت از واقعیت‌ها صحبت می‌کرد و برخلاف همیشه که حرف‌هایی که نباید رو به زبان بیاره این بار خیلی سیاست‌مدارانه حرف زد.

ناشناس گفت...

واقعيت اينه که اصلا قرار نيست سياست‌مدار راست بگه. سياست‌مدار بايد بازي سياسي رو بلد باشه و احمدي نژاد توي اين پرده خوب بازي کرد. از نظر من دليل هم داره اگه پرهام ايران باشه و اخبار رو نه از ماهواره بلکه از رسانه‌هاي داخلي دنبال کنه متوجه مي‌شه که باشعورهاي ما در سايه براي حفظ ايران با همين آدم تندرو مذاکره مي‌کنند.

ناشناس گفت...

من هم اگر اونجا بودم مثل شکاک براي يک بازي خوب سياسي و نه براي احمدي نژاد دست مي‌زدم. اين دست زدن به معني تائيد کارنامه داخلي اين دولت نيست اما به معني تائيد رفتار دولت در سياست خارجيشه. اين دو تا از هم جداست. همه جاي دنياجداست. حزب دموکرات آمريکا هم عليرغم اختلاف با حزب جمهوري خواه در اداره داخلي آمريکا در سياست خارجي ديدگاه يکسان دارند. نه تنها يکسان که هيلاري کلينگتون دموکرات به مراتب در سياست خارجيش تندرو تر از بوشه

ناشناس گفت...

manam bahat movafegham shakak jan
ye letter ham reyis daneshgahhaye tehrano sharifo ... ina amade kardan ke toosh yeseri soal porsidan soalash jalebe.

ناشناس گفت...

شكاك جان منظورم رو متوجه نشدي
منظورم اين نبود كه اين آقا چرت مي گفت اتفاقا خيلي از حرفهاش در حالت كلي درست بود اما دروغ مي گفت چون نه به حرفهاش معتقد هستش و نه واقعا فكر مي كنه اينها مهم هستند
منظورم رو متوجه شدي؟
ديگه من و تو كه تجربه حرفهاي درست اما دروغ رو داريم
از اين حرفها كه همه حق برابري دارند اما در عمل مي بيني اصلا كوچكترين اهميتي به شعاراشون نميدن از اين مدل حرفها

ناشناس گفت...

شکاک جان منم براش دست میزدم. ولی نه به این دلیل که فکر کنم فوق العاده عمل کرد. برای اینکه به قول تو بهتر از همیشه بود و مهمتر از اون برای اینکه دارم میبینم که طرف مقابلش چقدر کثیف بازی میکنه.

اون از شروع توهین آمیز رئیس. دقت کن که همه اون سوالها را میتونست بدون توهین بپرسه. کلماتش همه توهین آمیز انتخاب شده بودن. اون از پوشش خبری سخنرانی. همه خبرگزاریها فقط جوابش به همجنس بازها را تو بوق کردن. من خودم اولش فکر میکردم چه آبرو ریزی ای بوده این سخنرانی. وقتی شبش فیلم کاملش را دیدم دلم آروم گرفت. ولی چه فایده. فکر میکنی چند نفر کل سخنرانی را دیدن وچند نفر سرفصلهای انتخاب شده را؟

شکاک گفت...

پرهام جان
راستش رو بخوای منظورت رو درست متوجه نمی‌شم. نمی‌دونم منظورت از «خيلي از حرفهاش در حالت كلي درست بود اما دروغ مي گفت» چیه.
من هم گفتم که حرف‌هاش در مورد آزادی درست نبود، اما در مورد انرژی اتمی من حق رو به ایران می‌دم (حداقل در شرایط فعلی که هیچ مدرکی مبنی بر تخلف ایران وجود نداره و کشورهایی که خودشون بمب اتم دارند و به همه ثابت شده که جنگ طلبند دارند بهونه تراشی می‌کنند). در مورد اسرائیل هم که این بابا یه حرفی زده خودش هم توش مونده. هم من و هم تو می‌دونیم که ایران امکان نداره به اسرائیل حمله کنه. حالا اگه می‌شه واضح‌تر بگو با کدوم قسمت حرف‌هاش مشکل داری.

بیندیش جان
متاسفانه همین طوره که تو می‌گی و خیلی از مردم فقط تیتر خبرها رو می‌بینن. اما من باز خوشحالم که از بعضی از دوستان آمریکاییم شنیدم که می‌گفتند «حداقل رئیس جمهور شما بر خلاف رئیس جمهور ما بلده حرف بزنه». باز جای شکرش باقیه که بعضی‌ها که مسايل رو جدی‌تر دنبال می‌کنند حرف‌هاش رو شنیده‌اند. اما خوب طبیعتن تعدادشون خیلی کمه.

ناشناس گفت...

حرفهاي درست اما دروغ مثل همين حرفها ميمونه كه در زير ميارم

دولت باید بیاد اقتصاد رو سامان بده، فضای کشور رو آرامش ببخشه، امنیت روانی درست کنه، پشتیبانی بکنه از مردم، مردم سلایق گوناگون دارند با سنتهای مختلف اقوام مختلف تیپهای مختلف، دولت خدمتگزار همس!

از صحبتهاي ايشون كه در كل همه اش درسته اما دروغه چون خودش حتي يذره بهش باور نداره و عمل نه ميكنه و نه مي خواد بكنه

ناشناس گفت...

نوشته شده توسط آقاي بختي؛ همين امروز
راستش براي اولين بار از احمدي نژاد خوشم آمد
احمدي نژاد هر چه قدر هم که مزخرف بگويد يک سوال را در جامعه جهاني مطرح کرده که تا به حال هيچ سياستمداري جرات آن را نداشت.
اين که مي پرسد چرا مردم خوارميانه بايد بهاي نسل کشي اروپايي ها را بپردازند واقعا سوال معقول و بجايي است
به نظظر شما جامعه‌ي غربي جوابي براي اين سوال دارد

ناشناس گفت...

شکاک جون اولا این بابا باید کلی به خودش بباله که نظر تو رو جلب کرده. ثانیا نظرم رو درباره قسمت های مربوط به زنان و همجنس بازان تو کامنتدونی بیندیش نوشتم و برام جالبه که بدون خوندن پست تو اینقدر با هم مشترک فکر کردیم (چون به نظر من هم اینا بد سوتی بودن!) ثالثا مفصل پستی گذاشتم و اشکال اصلی منطق ایشون رو درباره هولوکاست تشریح کردم؛ این یکی به نظرم از نظر پنهون مونده.