شنبه، مهر ۰۷، ۱۳۸۶

مذهب، پول و جنگ‌

امروز لینک این فیلم مستند رو یکی از دوستان برام فرستاده بود. این فیلم از سه قسمت اصلی تشکیل شده. قسمت اول عمدتا در مورد پیدایش دین مسیحیته. مدارک بسیار جالبی رو جمع کرده که نشون می‌ده ریشه‌های مسیحیت و داستان‌های مربوط به عیسی از کجا سرچشمه می‌گیره. قسمت دوم فیلم در مورد وقایع ۱۱ سپتامبره و یک سری تحلیل‌هاییه که قصد داره نشون بده که این اتفاق در داخل دولت آمریکا طراحی و پیاده‌سازی شده بود و قسمت سوم هم در مورد سیستم اقتصادیه آمریکا و ارتباط نزدیک این سیستم با جنگه. این قسمت نشون می‌ده که ثروت‌مندان بزرگ آمریکا چه سودهای کلانی از جنگ‌ها برده‌اند و سیستم اقتصادی آمریکا چه جوری مردم رو استثمار می‌کنه. در این قسمت مدارکی رو از دلایل شروع جنگ ویتنام و همچنین طولانی شدن این جنگ نشون می‌ده که واقعا تکون دهنده است و بعد به تشابه این موضوع با طولانی شدن جنگ عراق می‌پردازه.
این فیلم نسبتا طولانیه (حدودا ۲ ساعت)، اما شدیدا دیدنش رو توصیه می‌کنم. واقعا ارزش دیدن داره، به خصوص قسمت اول و سوم.

۷ نظر:

Natalie گفت...

با این سرعت به سختی میشه دو ساعت فیلم تماشا کرد! اما من هنوز دارم به پست قبلیت فکر می کنم و هر چقدر بیشتر فکر می کنم می بینم اصلن نمی تونم دست بزنم! سخنوری شاید از ابتدایی ترین فاکتورهای یه سیاستمدار باشه

Unknown گفت...

سلام بلاگت را اتفاقی دیدم جالب بود هرچندهمه نظرات را قبول ندارم درهرحال خوش به حالت که ایران نیستی ازاین نظر که حداقل فرصت داری هروقت دلت گرفت بیایی ایران ما که اینجایم وقتی دلمان ازایران گرفت کجا بریم فعلا که سفارت کانادا برای ایرانیها حسابی کلاس میگذارد امروز دوساعت فقط داشتم فکر میکردم از کدوم طریق میتونم برای اقامت کانادا اقدام کنم برو خدا راشکر که خیلی درس خوندی

شکاک گفت...

ناتالی جان
سخنوری شاید از ابتدایی‌ترین فاکتورهای یک سیاستمدار باید باشه، اما در عمل این ابتدایی‌ترین فاکتور رو خیلی از سیاستمداران ندارند. جناب بوش که رئیس جمهور قدرتمندترین کشور دنیاست سخنور خوبیه؟! طرف غیر از این که مضمون حرف‌هاش به درد خودش می‌خوره، حتی بلد نیست چهار تا جمله بدون غلط‌های فاحش گرامری هم بگه و باید هر هفته مضحکه دست کمدین‌های آمریکایی باشه.
ضمن این که من وقتی از دوستان آمریکاییم می‌شنوم که حرف‌های ا.ن. به نظرشون منطقی‌تر از حرف‌های مدیای آمریکاست، نتیجه می‌گیرم که نظرم در مورد حرف‌هاش درست بوده.
مساله‌ای که کمتر در مورد حرف‌های ا.ن. مورد توجه قرار گرفته اینه که تمام هدف این سخنرانی کم کردن خصومت بین ایران و آمریکا و عوض کردن تصویر غلطی بوده که مدیا آمریکا از ایران تو ذهن آمریکایی‌ها ساخته. بقیه حرف‌هاش فقط حاشیه بوده که خوب مدیا آمریکا هم از همون حاشیه خیلی خوب بهره‌برداری کرد و همش مساله هم‌جنس‌گراها رو وسط کشید که کسی به بقیه حرف‌هاش توجهی نکنه. به نظر من عملکرد ا.ن. در مورد هدف اصلی سخنرانی خوب بود.

بهار جان
قضایا به این سادگی که شما فکر می‌کنی هم نیست که ما هر وقت دلمون گرفت یک سر بیایم ایران!

ناشناس گفت...

شکاک جان همه مطالب این فیلم براساس مطالب علمی و حقیقت نیست. هرچند بعضی هاش هست. کلا هرسه قسمت دیدن داره ولی خیلی در موردشون هیجان زده نشو. بعضی از ادعاهاش را ببر پیش متخصص های مربوطش تا صحتشون را چک کنی. حرفهایی که مبنی بر رابطه جنگ و اقتصاد آمریکاست از معتبرترین قسمتهای فیلمه. آمریکا یه عالمه تولید سلاح داره که باید یه جایی جنگ بشه تا این کارخونه ها کارشون بچرخه... متاسفانه

ناشناس گفت...

Extremely amazing. Thanks for introducing this movie.

ناشناس گفت...

hich rahi hast ke beshe ino save kard?

شکاک گفت...

راه ساده‌ای وجود نداره. بعضی از نرم‌افزارها هستند که به شما این امکان رو می‌دن اما خیلی هاشون با همه فرمت‌ها کار نمی‌کنند و خیلی هاشون اصولا درست کار نمی‌کنند.
من متاسفانه نرم‌افزاری رو نمی‌شناسم که بدونم حتما درست کار می‌کنه.