یکشنبه، اردیبهشت ۱۶، ۱۳۸۶

استفتائات پيرامون قوانين راهنمايی و رانندگی

دین ما احکام عجیب و غریب و دست و پا گیر کم داره، حالا دیگه قوانین راهنمایی و رانندگی رو هم داریم قاطیش می‌کنیم! به جای این که پیشرفت کنیم داریم دنده عقب می‌ریم تو دره.

خودتون بخونید:
http://tiknews.org/display/?ID=41905&page=1

پ.ن. سوال ۵۳ و جوابش به طور خاص خیلی جالبه. مفهوم این سوال و جوابش اینه که اگه یک شرکت بیمه پیدا بشه که خدمات بهتری به مشتریانش بده کارش خلاف شرع محسوب می‌شه!!

۷ نظر:

Natalie گفت...

تازگي‌ها خط اول خبر رو كه بخونم تا تهش معلومه چه خبره :(
در مورد پست پايينيت هم شايد همگي دل پري از هم‌نوعان داريم!

ناشناس گفت...

تازه به عنوان الگوی نواندیشی فقه اسلامی از استفتائات مرجع اپوزوسیون انتخاب و منتشر شده

ناشناس گفت...

کشور ایران دلیلی مستند بر عدم کارایی دین در قوانین مدنی است ولی گویا برای عده ایی این توهم ابدی است

ناشناس گفت...

سوالات تايپي هم ميشه كرد؟
اگه يكي بخواهد براي همچون دوستان خوبي بنويسد
good luck
اما اشتباهي بنويسد
good fuck
حكمش چيست؟

ناشناس گفت...

شکاک جان مشکل از اونجا ناشیه که یه عده فکر میکنن دین باید تو همه چیز نظر بده. بنابراین به جای رجوع به قانون میرن به مرجع دین رجوع میکنن! مرجع دین هم فکر میکنه باید هر سوالی را جواب بده. حداقل این آقا جوابهاش را جوری میده که با قانون میخونه.

اما جواب سوال 53 اونچیزی که تو گفتی را نمیرسونه. برعکس. میگه راننده ها باید برای تخلف جریمه سنگین بشن. یعنی شرکت بیمه کارش ایرادی نداره.

یه اصلاحیه روی مطلبت فکر کنم باید بذاری.

شکاک گفت...

بیندیش جان
شاید هم منظور این نبوده که کار شرکت بیمه ایراد داره و فقط منظور این بوده که باید جریمه‌ها رو سنگین کرد، ولی از اونجا که سوال در مورد شرکت‌های بیمه‌ است و جواب فقط یک جمله است، این جوری برداشت می‌کنم که کار شرکت بیمه باعث راحتی کار خلافکارها می‌شه و کار درستی نیست. من نمی‌بینم که در این جواب هیچ اشاره‌ای شده باشه که کار شرکت بیمه ایراد نداره.

به هر حال، نه جواب این سوال و نه جواب هیچ کدوم از سوال‌های دیگه به نظر من مهم نیست. به مرجع تقلید چه ربطی داره که بگه خلاف‌کار کیه و سبقت غیرمجاز حکمش چیه؟! یا این که بخواد تصمیم بگیره که جریمه‌ها رو باید زیاد کرد یا نه؟ این جوری پیش‌ بره احتمالا از پس‌فردا کروکی تصادفات رو هم باید با پست بفرستی به دفاتر مراجع تقلید و اونا جواب بدن که مقصر کیه!‌

ناشناس گفت...

من که دیگه عادت کردم به شنیدن خبرهای غیرعادی!