چهارشنبه، فروردین ۰۷، ۱۳۸۷

حال می‌کنیم دعوا کنیم!

امروز کم و بیش اتفاقی گذرم افتاد به سایت PollingPoint. نمودار زیر رو از روی این سایت برداشتم که نتایج نظرخواهی در مورد حمله به ایران رو نشون می‌ده. از مردم سوال شده که در صورتی که ایران به برنامه‌ی اتمی‌اش ادامه بده، آیا آمریکا باید بهش حمله کنه یا نه.
همون طور که می‌بینید تقریبا ۷۱٪ از جمهوری‌خواه‌ها گفته‌اند که باید حمله کنه ولی فقط ۲۷٪ از دموکرات‌ها با این نظر موافقند. قصد تحلیل نظر دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواه‌ها رو ندارم، ولی اگر فرض کنیم که جمعیت جمهوری‌خواه‌ها و دموکرات‌ها در آمریکا تقریبا برابر باشه و جمعیت مستقل‌ها ناچیز فرض بشه، که البته فرض خیلی پرخطایی هم نیست، و همچنین اگر فرض کنیم که نتیجه‌ی این نظرسنجی رو می‌شه به کل آمریکا تعمیم داد، می‌شه نتیجه گرفت که تقریبا نیمی از مردم آمریکا با حمله‌ی نظامی علیه ایران موافقند، حدود ۳۷٪ مخالفند و بقیه مطمئن نیستند! این نظرخواهی شامل سه قسمته که در آدرس زیر می‌تونید ببینید:
http://www.pollingpoint.com/result/14

مطلب بالا سومین قسمت این نظرسنجیه. چیزی که نتیجه‌ی این قسمت رو کمی عجیب می‌کنه، نتیجه‌ی قسمت دوم نظرسنجیه. قسمت دوم از شرکت کننده‌ها سوال کرده که به نظر اون‌ها احتمال حمله‌ی اتمی به آمریکا از طرف چه نهادی بیشتره. ۴۸٪ گفته‌اند که از طرف القاعده یا سایر تروریست‌ها و ۲۰٪ گفته‌اند که از طرف ایران. یعنی نیمی از مردم آمریکا در شرایط فعلی که به نظر می‌رسه همه از جنگ خسته شده‌اند، معتقدند که باید به ایران حمله کرد در حالی که به نظرشون به احتمال خیلی زیاد ایران نیست که به آمریکا حمله خواهد کرد، بلکه القاعده است که این کار رو می‌کنه!

نتیجه‌ی اخلاقی: به کشوری با مردم باشعور جهت سکونت در اسرع وقت نیازمندیم!

۶ نظر:

hootan گفت...

آدمی در عالم خـاکی نمی آید به دست
عالمی دیگر بباید ساخت وز نو آدمی !!

ناشناس گفت...

یافت می نشود. متاسفانه نظرات مردم بیشتر دست میدیاست.

ناشناس گفت...

آخ که این نتیچه آخرت نیاز خیلی هاست

Loobia گفت...

راستش مدتیه لوبیا داره به گزینه استرالیا فکر می کنه. البته الان که امکانش نیست. ولی خب فکر که می شه کرد.

ناشناس گفت...

شکاک جان مي‌بينم که تازگي‌ها خيلي کم شک مي‌کني.

ناشناس گفت...

یه مدتیه دارم با خودم کلنجار میرم. میدونی تو این مدت که نظرسنجی های انتخابات امریکا رو پیگیری کردم به این نتیجه رسیدم که فارغ از صحت و سقم و سوگیری و خطای مطالعه و این حرفا چقدر نظرات مردم به بادی بنده و به گوزی پیوند! کافیه فردا سی ان ان دو تا مانور تبلیغاتی مثبت درباره ایران بده تا نظرات مردم عوض بشه. کافیه چهار تا موضوع احمقانه رو بزرگنمایی بکنه تا مردم بریزن تو خیابونا و شعار بدن که جنگ جنگ تا رفع فتنه از ...! به هر حال این دولت و این حکومت نه تنها از جنگ نمی ترسن که ازش به دلایل متعدد استقبال هم میکنن.